Gerrit Scholing winnaar Snertwedstrijd 2023

Maandag, 6 november 2023

Afgelopen zaterdag, 4 november, stond het Ommerkanaal in het teken van gezelligheid, onderlinge strijd en een hartverwarmende kom snert. "De Beste Stek" organiseerde de jaarlijkse Snertwedstrijd, waarin 13 enthousiaste vissers van 4 verschillende verenigingen hun hengels uitwierpen. Ondanks de uitdagende weersomstandigheden met veel wind en regen, wisten de deelnemers een redelijk gewicht aan vis aan de haak te slaan.

Van 13:00 uur tot 15:30 uur gingen de vissers de strijd met elkaar aan, vastbesloten om die felbegeerde eerste plaats te veroveren. In totaal werd er maar liefst 8150 gram vis gevangen, wat de kwaliteit van de vissers en het viswater in het Ommerkanaal onderstreept.

Gerrit Scholing bleek de absolute koning van het water te zijn en ging naar huis met de eerste prijs, dankzij een indrukwekkende vangst van 2430 gram vis. Gert Kleis wist eveneens een prachtige prestatie neer te zetten en eindigde als tweede met 1930 gram vis op zijn scorekaart. Als 3e eindigde G. Harmsen met 1670 gram, en de 4e plaats "de aanmoedigingsprijs" was voor Paul Spaans met 1490 gram.

Het succes van deze dag was mede te danken aan de inzet van "De Beste Stek", die niet alleen de organisatie van het evenement op zich nam, maar ook prachtige prijzen beschikbaar stelde voor de winnaars. Bovendien zorgde "De Beste Stek" ervoor dat alle deelnemers konden genieten van een heerlijke kom snert, precies wat je nodig hebt op een koude, regenachtige dag aan het water.

De Snertwedstrijd van HSV de Rietvoorn was niet alleen een sportieve strijd, maar ook een gezellig samenzijn voor alle deelnemers. Het laat zien hoe vissers van verschillende verenigingen kunnen samenkomen en een onvergetelijke dag kunnen beleven, ongeacht de weersomstandigheden.

Dank aan alle deelnemers, de organisatie, en "De Beste Stek" voor het mogelijk maken van deze geslaagde en gezellige middag.

Pech aan de waterkant van Richard Wolf.