Over ons

Hengelsportvereniging De Rietvoorn is een actieve vereniging met ongeveer 1000 leden, waarvan ongeveer 250 jeugdleden. Het merendeel van de leden komt uit de gemeente Ommen, maar de vereniging trekt ook leden uit omliggende plaatsen en zelfs uit het buitenland, met name Duitse vissers die Ommen bezoeken voor hun visdagen.

De algemene ledenvergadering van de vereniging wordt goed bezocht, met jaarlijks ongeveer 40 tot 50 aanwezige leden. Dit is een relatief hoge opkomst in vergelijking met de meeste hengelsportverenigingen.

De vereniging onderhoudt nauw contact met NWA-Gruppe Recke, een hengelsportgroep uit de partnergemeente Recke in Duitsland. Eens in de twee jaar wordt er een gezamenlijke wedstrijd georganiseerd tussen de twee verenigingen.

Hengelsportvereniging De Rietvoorn is aangesloten bij Sportvisserij Nederland, de overkoepelende organisatie voor de hengelsport in Nederland, en bij Sportvisserij Oost-Nederland, de regionale sportvisserijorganisatie voor het oosten van Nederland. Deze aansluitingen bieden de vereniging ondersteuning, belangenbehartiging en diverse diensten op het gebied van sportvisserij.